Přeskočit na obsah Skip to sidebar Přeskočit na zápatí

Platíte rádi v restauraci za čekání na jídlo? Tak proč to dělat ve studiu!

Možná vám příjde ten příměr absurdní, ale pokud se zamyslíte… V restauraci rozhodně nechcete platit za to, že kuchař zkouší nový recept, za to, že se brambory vaří déle, než obvykle atd. Naopak! Pokud čekáte příliš dlouho, dobrá restaurace se vám omluví a dá vám nějaký benefit.V nahrávacím studiu je to podobné, až na fakt, že i když máte “recept”, nikdy nevíte, jak dlouho budete nový hit “vařit”. A v tom je problém pro klienta. Ten nikdy nemůže znát dopředu cenu, kterou zaplatí za práci, pokud platí hodinovou sazbu.

Práce v hudební sféře a filmové branži má minimálně jeden spojovací prvek – stále se na něco čeká. Jednou čekáte na načtení knihovny samplů, jindy čas běží při hledání nejlepšího nastavení equalizéru, pak na nejlepší take od zpěvačky atd. Ať už máte jako interpret sebelepší přípravu do studia (což je základ) nebo ať už máte nejlepší vybavení studia, vždy na něco nebo někoho čekáte. A čas je drahý, ve skutečně profesionálním nahrávacím studiu vás může hodina takového “čekání” stát běžně 1.500,- Kč. Čekali jste to?

Kdo za to může? Je to chyba studia? Vaše chyba? Chyba v Matrixu? Klid, vše je v pořádku. Jak už jsem napsal, je to naprosto běžný postup v nahrávacím studiu, kde platíte za každou započatou hodinu nějakou konkrétní taxu. Doba, kdy hodina v nahrávacím studiu stála 350,- Kč jsou nenávratně pryč. Za takové ceny jsme jako studenti nahrávali demo v roce 1997, a to bylo pro studenty spousta peněz. Tehdejší výplata byla pro srovnání třeba pět tisíc korun. No a my právě takovou částku za jeden den utratili za čtyři skladby. Podotýkám, že to bylo takové demo z dnešního pohledu po stránce studiové práce. Takže žádný producent ve studiu, žádný mastering, žádné kafíčka, servis, rady atd. Prostě uvedená cena za hodinu a buď na to máš nebo nemáš. Nahrávacích studií bylo v okolí Zlína minimum. Ale jak jsme si to s klukama užili :)

Když jsem o pár let později stavěl své vlastní studio, vzpomněl jsem si na tuto zkušenost a řekl jsem si, že se nechci zabývat počítáním uplynulých hodin za práci pro klienta, ale soustředit se na výsledek, který bude super. Jenže k tomu potřebujete opravdu hodně hodně času, to se prostě nedá udělat “nějak”. Takže jak z toho ven? Vymyslel jsem pro sebe jednoduchý systém, který akceptovali okamžitě nováčci, amatéři, studenti i ti, kteří už ve studiu zkušenost měli a tuto cenou proklientskou politiku okamžitě s radostí přijali. V  Sunteem records tedy muzikanti platí za hotovou práci dopředu jasně danou fixní cenu, bez rozdílu zda mix trvá pět hodin nebo deset. To samé platí o masteringu. Dokud nejsem spokojený, není práce hotová.

Pojďme se podívat na naprosto faktický pohled ze strany klienta a studia. Vy, jako klient chcete mít super písničku. Studio, které to umí udělat, pak chce vydělat peníze za svou práci. Tak schválně, co si vyberete.

Pokud platíte za hodinu - standardní riziková situace

KLIENT



– nevíte kolik zaplatíte na konci

– pokud vám dojdou peníze, dostanete “něco”
– určitě ne hotovou věc

– dopředu neznáte termín, kdy bude hotovo

– stále se díváte na hodinky

– je to stresující

– nedokážete se soustředit na dílo

– myslíte na peníze, ne na hudbu

STUDIO

– miluje tento typ klientů

– může účtovat jakoukoliv částku
– zaplatíte tolik, kolik určí na konci práce

– rozsah skutečné práce nelze dokázat

– netlačí je čas

– nestresují se

 

Pokud platíte za projekt - prémiové a bezpečné řešení

KLIENT

– zaplatíte danou částku v den natáčení

– nikdy nezaplatíte ani o korunu navíc
– dostanete perfektně odvedenou práci

– dopředu znáte předběžný termín premixu

– získáváte informaci o dodání premasteringu

– netlačí vás čas

– nestresujete se

– soustředíte se na dílo

– netlačí vás peníze

STUDIO

– dostáváme přesně danou částku předem

– odvedeme v klidu perfektní práci

– netlačí nás čas

– nestresujeme se

– soustředíme se na dílo

– máme z práce radost

– jsme dále doporučováni

 

ZBLÁZNIL JSEM SE?

Co z toho mám? Proč to dělám? Miluji hudbu celý život, dělám hudbu celý život, živí mě hudba celý život. Co do ní investuji, vrátí se mi zpět. Vše je tedy v rovnováze, baví mě to. Nemusím natáčet hudbu protože musím, ale protože chci. Mám na vás dost času už při prvním setkání, kdy vás zvu osobně do studia na konzultaci zdarma. Dobré kafe, pozorné zacházení, vysvětlení i pro začátečníky. Win-win situace pro obě strany.

Každému klientovi jsem dříve říkal a kladl na srdce: “To, co tady investuješ do mé práce, to investuješ především do kvality tvé skladby, ale i skladby někoho dalšího, kdo přijde po tobě. Protože já neustále investuji do nových technologií, které pro tebe slouží, zlepšují výsledek naší spolupráce. Tedy do tebe už někdo investoval minule.”

Klienti chodí do Sunteem records právě pro tyto benefity, tedy klid, čas na práci, perfektní vybavení, inovace, zázemí, poradenství, servis, znalosti, zkušenosti, lidskost. A hlavně jde o výsledek. V neposlední řadě – v rámci procesu to musí být sranda.

Go to Top